søndag 3. april 2011

April - det våres!

Ja så har vi snudd om til april, nå kjenner jeg at det er vår i lufta. I går hadde vi 14+ ute og litt vind, perfekt klestørk. Fredag vaska jeg og rydda hele huset, både loft og hovedetasje, så nå er det ryddig og rent og ingen hybelkaniner.

I går fikk jeg ei stund ved symaskina, da ble denne posen til. Kom over disse flotte båndene fra Greengate, de måtte jeg ha. Det ble de grønne og en annen med striper.
Påskeløperen har jeg måttet ta av baksiden på, jeg brukte et stoff som det viste seg ikke egnet seg, for det dro seg slik at det ødela alt. Jeg skal til byen i morgen og da skal jeg innom å kjøpe litt stoff.

På fredag hadde vi igjen besøk av rådyrene som holder til rundt gården. Denne råa kom fra bak huset og sto ei stund nede ved garasjen, før hun spaserte nedover gårdsveien og tok til høyre og fortsatte nedover hovedveien.

Dette var ca. kl. 11.30! Dagen før hadde et annet rådyr stått på verandaen til svigerfar, som bor i andre enden av huset, mens jentene satt i vinduet å såg på det. Begynner å bli ganske tam ja!
I dag kommer mine foreldre på middag, så da blir det servert oksestek og reinsdyrstek med deilig tilbehør. Til dessert har jeg lagd sjokolade pannacotta, som skal pyntes med bringebær og bringebærsaus før servering.
Nå i formiddag skal jeg ut å måke snøen av plattingen vår, så kanskje jeg kan ta med kaffekoppen utpå dit etterpå, hihi:-)
Ønsker alle som er innom en strålende flott søndag♥
Klem fra

1 kommentarer:

Livy sa...

Heisann!
Det er så koselig med dyrenen! Vi har 3 rådyr som er ganske tamme, og som rett som det er er oppe på verandaen og spiser litt brød som vi har lagt ut - jentene synes det er veldig stas!

Tusen takk for koselig hilsen i anledning prinsessas ankomst :-)

Ønsker deg en fin helg! Klem fra Livy

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥