tirsdag 1. juni 2010

en strålende 1. juni...

I dag skriver vi 1. juni, og dette ser ut til å bli en strålende dag. Som vanlig har jeg fullt opp av gjøremål, men det som er inne får ligge litt på vent. Vi holder på å male boligmassen, det er ganske mange bygninger, både store og små. Dette er fin jobb i sol :) i den grad det er fin jobb å male da, men det blir flott når det er gjort.
I hagen begynner det å bli bra med planter og blomster, men noen mangler fremdeles, dette får jeg ta etterhvert.
På lørdag slapp vi ut kvigene på beite, det var elleville dyr som kom i det fri etter en vinter inne!!
På ettermiddag var det utplantinger av ringblomster og plenklipping på meg, maling på samboeren. Etter en effektiv dag, kunne vi kose oss med biff m/deilig tilbehør og god vin til middag om kvelden.
På søndag hadde vi dugnad på setra, vi rydda krattskog og tynna ut litt skog langs med elvekantene og rundt fellesarealet, det ble mye bedre etterpå, men det er litt igjen. Vi var nesten fulltallig, ca 20 stk med stort og smått, det var innkjøpt sodd, som vi hadde til middag, hver enkelt grunneier hadde med kaffemat, og det ble et bugnende kakebord av det. Det var såå supert vær den dagen også, det var med å gjorde sitt til at det ble så vellykket.
Jeg har ingen opplastede bilder å vise frem for jeg har kjøpt ny mobil og har litt problem med å laste opp bildene, så bilder kommer senere.
Ønsker da alle som er innom en strålende tirsdag...:)
Sommerklem Åse

1 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Å, når jeg leste dette, var jeg plutselig tilbake på min egen oppvekst på gård. Der var det jo travelt om våren, ja, så jeg skjønner hva du har å holde på med nå!
Så koselig at dere har seter, og da sammen med flere bønder, forstår jeg?
Hos oss hadde vi utmarka rett utenfor døra. Kyrne flyttet til en sommerfjøs utenfor gårdsgjerdet, de gikk ut i marka etter melking og kom hjem til kvelds, som regel, da. I sopptida var det mange ganger å gå på leit etter dem...
Gode minner!

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥