onsdag 26. mai 2010

Den første buketten....

I dag plukket jeg årets første bukett med liljekonvall! Det er så deilig å kjenne den gode duften i stua igjen :) det blir nok mange buketter, bare været blir greit nok, det var masse som var nesten kommet der..
Det er ellers for tida travelt, når jeg ikke er opptatt med gårdsarbeid, så er det husarbeid og hagen. Lørdag var vi på gartneriet å handla sommerblomster, det blir nok flere turer for jeg trenger litt mer etterhvert. Jeg fikk iallfall plantet i urner og krukker og ampler, kjekt å komme ut på tunet å se alt som skjer og gror.

Til helga får vi antagelig slippe ut de første dyra, tenker det er godt for dem å komme ut etter vinteren :)
I dag var jeg i Molde en tur, fikk ikke dratt innom alle butikkene jeg hadde tenkt, jeg hadde med litjpia. Men jeg fant en nydelig lykt til hagebordet, bildet er tatt inne på stua, men det er ute den er tenkt. Nå håper jeg bare sommervarmen kommer, det er ikke noe sommertemperatur her for tida. Idag var det bare 3 grader når jeg sto opp, litt kaldt det i slutten av mai!
Ønsker dere en strålende torsdag, for jammen er det ikke snart helg igjen. :)
Åse

2 kommentarer:

Mona sa...

Synes jeg kjenner lukten av buketten du har plukket. Det er så deilig når når naturen har våknet til liv. Vi har en fin tid foran oss. Ha en super duper helg.

Grethe sa...

Kjenner lukten....lilje konvall er bare så nydelige.

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥