tirsdag 29. juni 2010

Endelig sommer...

Endelig ser det ut som sommeren er kommet til oss! Fint vær i går og fint i dag, temperaturen er også blitt bra. Nå er vi snart ferdig med slåtten og da blir det litt mer tid til blogging håper jeg.
Var en tur i Molde i går, da låg det en cruisebåt inne, det var mye turister i gatene.

I dag har jeg huset fullt av jenter, det er sommerferie og da må vi jo ha litt besøk. I går kveld hadde jeg fire jenter med i fjøset, de skulle se på de nyfødte kalvene og gi flaske :)
Forrige torsdag fikk vi en kalv ute, 1 mnd for tidlig, men det gikk bra og kalven ser mer ut som et rådyr. I går kom det en til, så det er kjekt med hjelp.

Her er Marit i full gang med å vise kalven blomstene hun har plukka til meg :)
Siden kalven ble født ute, måtte vi opp å hente den med ATV og henger, men det gikk veldig bra det.
Ellers så ser det ut som blomstene i hagen er kommet i vekst nå når temperaturen er høyere, koselig å se at det vokser ute også.

Her er hylla mi ute i stua, jeg kjøpte denne lykta før helgen med tanke på at den skulle henge her, å se hvor fint den passer! Perlearmbåndene og koppen har Marit lagd til meg, jeg er så heldig...:) Bildet oppe på hylla er søskenbildet fra i fjor, det passer i den fine rammen her.
I dag skal vi kose oss ute, det er masse å ta seg til med. I morgen er det meldt regn, så da får jeg ta en stund på syrommet igjen :)
Ønsker alle som er innom en fin dag!!

3 kommentarer:

Grethe sa...

God sommer til deg også. Herlig, her har vi overskyet i dag, men solen ligger bak. Det er vel deilig å være ferdig med slåtten. Så herlig liten kalv. Klem

Mona sa...

Så flott at sommeren har kommet til dere også. Ser ut som dere har nok å hengre fingrene i. Håper du får tid til litt kreative sysler også. Ønsker deg en fin dag.

Landsbyhagen...mitt jordbærsted sa...

Hei...så koselig dyreliv dere har...tror at den som er glad i dyr er snille mennesker...og barn som vokser opp med dyr får en større forståelse for andre og tar hensyn til andre..og vise ansvar....
Skulle gjerne tatt en tur med turistskipet som var i Molde her om dagen ja....
Ha en fin sommerkveld..
Klem fra Kirsti.

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥