fredag 26. mars 2010

Nå er vi klar til påske!

Nå er jeg klar til å glede meg over at påska er her. Huset er vaska og pynta, ikke overpynta.. Jeg liker å ha det rent og pent rundt meg, ikke ha stua overdynga av pynt og dilleri, men det skal være rent, ryddig og ordentlig. I går vaska jeg huset, både nede og på loftet og jentene kosa seg å pynta påskeegg med maling og decoupage. Det er litt aldersforskjell på dem, men alle tre kosa seg massa, og resultatet ble flott. Nå har eggene tørka og skal henges på bjørkegreiner jeg skal hente og sette på trappa sammen med påskeliljer og lyslykt!


Jeg må bare innrømme at jeg var litt motløs her i forrige uke, da jeg hadde noen innlegg som jeg ikke fikk noen kommentarer på, telleren viser at mange er innom, men som ikke legger igjen livstegn. Men i dag fikk jeg se at noen hadde lagt igjen en hilsen til meg ;) og det fra noen som ikke bor langt unna, dett varmer meg langt inn i hjertet! Påskehilsen har jeg fått også, det er så koselig. Bloggerunden min er på formiddag når jeg sitter med frokosten min, da koser jeg meg lenge og er innom mange flotte blogger. Det er så godt å besøke dere som jeg føler jeg har mye felles med; interessen for interiør og hobby.
Nå tilbake til påskepynten min. Jeg har i år komponert meg en hjertekrans som jeg har hengt opp i gangen, jeg er veldig godt fornøyd med kransen, og kubbestolen som har fått seg et lammeskinn og en påskekylling.
Nå gruer jeg meg nesten for å blogge gangen, for den trenger oppussing, men jeg er så fornøyd med kransen at jeg bare må vise den frem.


Ellers har jeg lagt på nystrøkne duker på bordene i stuene, og alt er klart til mange gode måltider. Interessert som jeg er i mat og drikke, så er dagene planlagt. Vinene vi skal ha er skrevet ned, vi skal innom svenskegrensen å handle når vi skal hjem fra Røros på mandag, vi drar til Røros på søndag.
På lørdag skal jeg på 20 årsjubileum etter ungdomskolen på Angvik Gamle Handelsted, det var flere sider fra dette hotellet i forrige utgave av vakre hjem. Jeg gleder meg til å treffe igjen folk jeg ikke har sett siden vi slutta, nyte god mat og drikke og bare kose meg.
Da vil jeg ønske alle som er innom meg på bloggen min en RIKTIG GOD PÅSKE!
Helgaklem fra Åse

2 kommentarer:

Landsbyhagen...mitt jordbærsted sa...

Hei så koselig å se at du har vært innom bloggen min. Ser ut som jentene dine kosa seg skikkelig sammen og egga ble jo skikkelig fine. Ser du skal til Angvika, har hørt det er kjempefint der...kunna godt tenkt meg ei helg med SPA der jeg ja.....Ha ei kjempefin Påske...jeg har lagt meg til som følger, syns det er koselig å følge deg.

Mariell Jacobsen sa...

God påske til deg og dine Åse:)
Håper dere får en flott påske:)

Klem

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥