torsdag 23. desember 2010

Mosbøen snart klar for jul♥

Lillejulaften...
...og vi er i rute til årets julefeiring! Det er deilig det, å ikke ligge på etterskudd hele tida. Jeg har igjen siste vaskingen i hovedetasjen og siste handlinga + en gave. Skal lage et par salater i kveld og så skal vi sammen pynte årets juletre, hentet i egen skog selvsagt!
Det har kommet meg for øre at det er mange som drar og kjøper edelgran, selv om de har masse flotte juletrær i egen skog. Vi har kanskje ikke verdens fineste tre, men vi har hogd det selv og tatt med masse einer fra skogen også, så nå har jeg pyntet med einer flere plasser. Det er fint det:)

I går pyntet Marit og Ingrid appelsiner med nellikspiker og flott bånd, dette la vi på en gammel vekt som jeg har tatt frem til jul:)
Nissene er også kommet frem fra loftet. Jeg har mange flotte nisser, noen store, mellomstore og mange små. For det meste er nissene fra Perfect Home, og det som tidligere het Leas Verden. Jeg liker disse nissene veldig godt, de står godt og stødig også.

Nissene er plassert litt rundt omkring i hele huset.
Lysekronen jeg kjøpte av Nina i Paradiset Hage og
Interiør er kommet opp, og pryder finstua vår. Som jeg såg med en gang jeg såg lysekrona, så passer den perfekt akkurat der! Jeg er såå fornøyd, og når jeg er fornøyd er Anders fornøyd♥

Jeg må bare bytte ut pærene etter jul, det ble litt skarpt lys, så jeg skal få tak i noen andre pærer.
Jentene gleder seg veldig til jul nå! Marit er veldig spent på; kommer nissen mamma?

Vi har tradisjon med å sette ut grøt på låven. Vi går alle sammen ut med en skål grøt og en liten skål nonstop, en koselig tradisjon synes jeg. på bildet ser Marit og pappa etter nissen, for mamma sa hun hørte en lyd der oppe på låveloftet?? er det nissen pappa?, hvisker Marit til pappa (bildet er fra julaften i fjor)
Det eneste skåret i gleden nå, er at det er så kaldt ute. Gradestokken viser 19 kalde, det synes jeg er litt vel kaldt.
Dagen i dag skal brukes til å få unna de siste ærender før jul, legge siste hånd på pynting, få tulipanene i hus og nesten det viktigste av alt: legge i vann pinnekjøttet.
Vi gleder oss vanvittig til å sette oss til vakkert dekket bord, spise pinnekjøtt med alt mulig deilig tilbehør, deilig drikke og til dessert skal vi ha creme brulè.
Forrige uke bakte vi flatbrød Marit og jeg, gikk nesten for lett, det ble akkurat passe tynt. Jeg bruker å ha på litt rosmarin og havsalt, for da får vi sånn fin smak.
Tenkte å komme tilbake i kveldinga med noen bilder fra Mosbøens julepyntede hjem, men inntil da; ha en koselig lille julaften♥
klem fra Åse

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥