onsdag 11. august 2010

Weekendtur til Kiel

Helga som var tilbragte vi ombord i Color Magic. Der hadde vi 5-stjerners suite, og var veldig fornøyd med det.

 Vi koste oss med masse god mat og drikke, jentene koste seg på show om kveldene, vi badet og bare slappet av.


 Var på land i Kiel noen timer, men shoppet ikke, bare kikket. Går an det også :)
Jeg kjøpte meg en tunika/kjole i motebutikken ombord, ellers ble det jentene som fikk klær.
På veg hjem stoppet vi på Kløfta hos et vennepar, veldig koselig! Der ble vi servert deilig lunsj, pai med soltørket tomat og skinke, brød og salat. Til kaffen fikk vi deilige belgiske vafler med rømme og syltetøy.
I går var jeg på multeplukking, fant 5 kg, så nå har jeg plukket ca 13 kg tilsammen, tror det får holde. Jeg har fryst hele bær, har syltet, lagd multelikør og multesirup. Så nå går i en deilig høst i møte, vi kan kose oss med mye goed mat. Bringebæra er også i ferd med å finne plass i fryseren :)

I år har jeg fått mitt første reinskort! Nå må jeg bare greie å skyte opp, så kan vi dra på reinsjakt! Dette blir spennende... :) gleder meg til tiden fremover!
Ønsker alle som er innom en fin dag.. :)

2 kommentarer:

Landsbyhagen...mitt jordbærsted sa...

Hoppla ho.....namm namm multesyltetøy er så godt. Var på Meisalfjellet for to uker siden , men da var ikke multene modne enda. Så jeg får se om jeg tar en tur igjen og kikker...
Kjekt å ha noe å glede seg til fremover....og nå må vi bare nyte de siste sommerdagene.
Augustklem fra Kirsti.

2ne sa...

Åååååååååå så mye deilig molte :-)

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥