tirsdag 16. mars 2010

Hjelp - vi snør inn!!

Det snør og det snør her i Sunndal! Det har sikkert de aller fleste fått med seg, så nå har jeg vasset rundt i snøen rundt på gården for å dokumentere litt. Jeg har aldri opplevd så mye snø før. Når jeg gikk bak huset hadde jeg snøen opp til livet!! Gjett om det var tungt å gå da?!

De to første bildene er tatt foran huset og fjøset, det ser ikke ut som det er allverden med snø, men bildet lyver litt der! Inn fra kufjøset kan vi ikke se ut vinduene for all snøen.
Dette er bak huset, fra klatrestativet. Snøen står langt oppetter husveggene her, det ene stuevinduet er halveis dekket av snø! Når jeg gikk opp bak huset, gikk jeg i rådyrspor. Stakkars rådyr!! De overlever ikke i all denne snøen. Vi fant et dødt dyr inne i redskapsskjulet på søndag, det viser hvor desperat de stakkars dyra er.
Her er låvedøra, bare såvidt vi greier å få bort snø så vi kommer inn med fór til dyra. Vet snart ikke hvor vi skal få gjort av all snøen.
 Det verste av alt er at det er meldt om regn utover i uka, så rasfaren blir jo enda større. I går var skolen stengt, de to største jentene var hjemme, og da måtte vi bake litt :) så da bakte vi 2 fyrstekaker til påske. Fyrstekake er godt, og enkelt å ta med på tur. Vi hadde tenkt oss opp til setra i påska, men det spørs om det blir noe av pga. rasfare. Her er baksten, vi måtte jo smake litt :) Kaken ligger på det nye Green Gate håndkledet jeg kjøpte før helgen, det var så værlig og frisk i fargene syns jeg!

Nå skal jeg lage tynnbrød, oppskrift fant jeg i siste nummer av Spis Bedre. Ser spennende ut, med ruccolasalat, pesto og parmaskinke :)

Ha en fin dag!
Åse

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥