torsdag 22. juli 2010

regn og regn og atter regn :(

Her har det regnet siden søndag, trist sommervær må jeg si.
Idag tok jeg inn peonene mine som endelig blomstrer, men måtte ta dem inn for å redde dem fra drukningsdøden, nå står de i en lekker vase og pryder spisebordet mitt!

Mandag var jeg en tur til Oppdal, skulle ha en tights til en tunika jeg har kjøpt meg, vi skal i 50 årsdag på lørdag, bilder kommer :) Men det jeg skulle fortelle var at jeg fant nydelige sengesett fra Herregård i burberry, de måtte jeg ha, å gjorde dermed et lite innhugg i feriekontoen, hihi :) Men jeg er bare såå fornøyd, skal blogge de når jeg får lagt det på senga, skal bli deilig å gli ned under dyna å kjenne den flotte kvaliteten :)
Ellers så har vi begynt å plukke blåbær! Har ikke plukka så mye enda, skal ha meg en bærtur til helgen, det er masse blåbær i år.


Vi har lagd oss deilig bærdessert flere ganger, her er oppskriften:
Oppskriften er til fire, men det er bare å justere opp/ned etter behov..
80 gr. smør smeltes, 1 dl. sukker, 1,3 dl hvetemel 1/2 ts. bakepulver blandes i smøret.
Dekk bunnen i en porsjonspaiform med bær, ha over ca 1 1/2 ts. vaniljesukker i hver form, ha over paideigen og sett dette i ovnen på 200 grader i 20-25 min. Serveres med vaniljeis... mmmmm

Ønsker alle en flott dag

2 kommentarer:

Mona sa...

Skulle gjerne sendt litt sol til deg hvis det hadde vært mulig. Du får kose deg inne med både søm, blomster og blåbær.

Stubbetufsa sa...

Desserten høres god ut!
Jeg tror vi overtar regnværet deres, så får dere en pause...

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥