lørdag 29. august 2009

Hjemreise fra setra!







I dag var dagen da kvigene på setra skulle hentes hjem til gården igjen. I går såg vi ingen av dyra våre da vi var oppe med kraftfor og rundball, greit å kjøre opp litt mat, slik at de holder seg i nærheten der vi henter dem.



I dag da vi kom opp, låg dyra til naboen på plassen, men vi var heldig og fant våre egne rett ved siden av, de kom da vi ordnet oss til.



Det var bare å få dem inn i innhegningen og laste opp første lass ned, tilbake satt jeg, Marit og kårkallen. Vi drakk kaffe og juice og spiste litt kjeks.



Vel hjemme plukka jeg plommer og sylta, syltetøyet ble perfekt. Jeg har ikke fått stivt plommesyltetøy før, så jeg er rimelig stolt nå!



Fordi det er så mye som skjer både på gården og innhøsting fra hagen, har jeg ikke fått gjort så mye på håndarbeidsfronten i det siste, men satser på å komme sterkt tilbake når det blir roligere tider.



0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥