søndag 1. januar 2012

Det første innlegget i det nye året..

Da ble det et raskt innlegg i det nye året.
Tenkte jeg skulle vise frem det jeg har bedrevet i det siste, som gjør at innleggene har vært sjeldne.
Jeg holder på å starte nisjeproduksjon på gården.
Jeg har store planer om å realisere drømmen om gårdsbakeri, og som en test på om det er marked for det her i området, har jeg stilt på to julemesser med hjemmebakte lefser og flatbrød.
Jeg har bakt lefser og stekt flatbrød siden tidlig i oktober, og salget det gikk bare helt strålende!!
På den siste messa var jeg utsolgt på en liten time:)
Jeg skal bygge om en del av kjelleren på våningshuset til bakeri, det var fra gammelt av bakstekjeller der - så det er litt tradisjon for det her. Jeg har blitt fortalt at naboene kom og var samlet her for baking av lefser. Så det jeg har planer om er: tynnlefser, tykklefser, potetlefser og flatbrød, også skal vi bygge steinovn for brød og diverse.
Ser for meg at dette blir et spennende og innholdsrikt år!

Det lille jeg har hatt av syprosjekter er dette:
Her har jeg begynt på kragen på bunaden til min eldste datter, som skal konfirmeres i 2013, jeg tror jeg trenger tida fremover. Men skal prøve å få sitte litt i dag og dagene fremove. Jeg har aldri sydd slik søm før, men synes det er veldig artig og jeg ser forskjell fra de første stingene, hihi

Ønsker alle en flott 1. nyttårsdag.
Her blir det en rolig dah i heimen, litt småsysling med forskjellig småtteri:)

Januarklem fra Åse

1 kommentarer:

QuilteMållika sa...

For noen spennende planer! Og litt av en satsning! Jeg håper du klarer å realisere drømmene dine, og skulle ønske at hjemmebakeriet ditt lå nærmere mitt bosted - jeg hadde blitt kunde umiddelbart! Lykke til med alle prosjektene i 2012 :-)

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥