torsdag 20. mai 2010

Årets første utekveld!

I går hadde vi en fantastisk fin dag. Sola skinte fra blå himmel fra morgen til kveld. :)
Jeg utnytta dagen til fulle, begynte utplantingen av sommerblomstene mine. Skaugumsbegoniaen kom i urner, erteblomster og blomkarse kom rundt de fleste kanter. Det står en stor kasse med ringblomster igjen som skal plantes. Tenk dere så mye fine farger det blir utover sommeren da! Jeg gleder meg til å se hvordan hagen blir i år, første sommeren jeg har kontrollen!
Etter at vi var ferdige med alt som må gjøres, hagemøblene var ferdig vasket og midlertidig plassert, grillet vi og koste oss til langt på kveld. Tror klokka var halv elleve da vi kom inn. Da var det fremdeles 14 grader ute  :) HÆRLIG!Dette bildet er tatt fra verandaen over inngangspartiet, flott å se terassen ovenfra. Grillmesteren har inntatt sin plass ;)
Når jeg ser på bildene fra terassen i går, begynner detaljplanleggingen! Snekkeren vår påpekte i går kveld at dette var hans siste store prosjekt, kårkaillen vår er 82 år, en anstendid alder!
 
Som dere ser stortrives den yngre garde allerede på terassen!
Hjørnet der grillen står, skal det mures en mur og kanskje en utepeis. Rekkverket er midlertidig, det skal opp utvendig, stående rekkverk. Men pga. gårdsdriften, må dette utsettes til litt senere.  Plastmøblene skal bort i løpet av sommeren, må bare finne nye som jeg liker. Ellers skal vi gjøre noe med området foran terassen.
Nå må jeg vel fortsette vedleggingen min, må prøve å bli ferdig snart. Det er masse som venter på å bli gjort, de siste dagene er det blitt så grønt å fint rundt oss.
Ønsker alle en flott dag!
Klem fra Åse

1 kommentarer:

Mariell Jacobsen sa...

Kjempe fin platting dokk har fått dokk;)Gleder meg til å sjå den "live":)

Blir vell platting her også, men det blir ikke før til neste år:) Akkurat no så ønsker jeg med bare noe til å sitte på, når jeg er ute.. (har 1 hage stol, hadde en fest i fjor hvor 5 stoler knakk) Men,men, alt blir vell :)

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på alle koselig kommentarer♥